Sürüş İzlenimi: Seat Arona 1.0 TSI DSG Xperience
koltuk‘nin makyajlanan Arona modeli, 1.0 litrelik motoru ve Xpreience donanımlı versiyonuyla sayfalarımıza konuk oldu.
koltuk Kompakt crossover modeli Arona, makyajlı versiyonlarıyla yeni görünümüyle 2021 yılının son çeyreğinde Türkiye yollarına çıktı. Ülkemizde tek motor ve üç donanım paketi seçeneğiyle satışa sunulan modelin tasarımına gelin yakından bakalım.
Tasarım
Markanın B segmentindeki temsilcisi Ibiza ile aynı platformu paylaşan Arona, yüksek gövdesi ve SUV kimliğini öne çıkaran detaylarıyla kardeşinden ayrışıyor. Yapılan makyajla daha çekici bir yüze kavuşan Arona’nın ön ızgarası ve tamponu yeni desenle güncellendi. Donanım seçeneklerine göre farklı renklere sahip olan yeni ön spoiler sportif bir etki yaratıyor. XPerience donanım paketine sahip test aracımızın ön ızgarasındaki krom kaplama ve detayları dikkat çekiyor.
Modelde standart olarak EcoLED farlar veya opsiyonel olarak Full LED lensli farlar bulunabiliyor. Yeniden tasarlanan ve daha yüksek konumlandırılan LED ön sis farları da daha güçlü bir görünüme katkıda bulunuyor.
Güncellenen Arona’nın profilinde selefine göre ciddi bir fark bulunmuyor. Farkı yaratan detay ise daha önce opsiyonel olan özelliklerin standart donanıma dahil edilmiş olması.
3 yeni alüminyum alaşımlı jant tasarımı ve 3 yeni renk seçeneği: Kamuflaj Yeşili, Asfalt Mavisi ve Safir Mavisi Arona’da ilk kez sunuluyor. Facelift modelinde yeni eklenen beyaz rengin yanı sıra üç farklı tavan rengi tercih edilebiliyor. Dikiz aynaları da test aracımızdaki gibi tavanla aynı renkte geliyor.
Modelin arka kısmında yeni difüzör dikkat çekiyor. Markanın güncellenen modellerinde kullanmaya başladığı model ismini artık Arona’da da el yazısıyla görebiliyoruz. Tampon altı koruması yenilenirken, dinamik bir etki yaratmak için üzerine egzoz çıkışı görünümlü iki detay eklendi. Arona’da dikkatimi çeken önemli bir detay bagaj kapağındaki logonun Ibiza’dan farklı olarak bagajı açma fonksiyonunun bulunmaması.
400 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların katlanmasıyla 823 litreye çıkarılabiliyor ve zemin yüksekliği de ayarlanabiliyor. Modelin uzunluğu 4154 mm, genişliği 1780 mm, yüksekliği 1537 mm olup dingil mesafesi 2566 mm’dir.
iç mekan
koltuk Arona’nın iç tasarımı ve özellikle kokpiti, yeniden platformlu kardeşi Ibiza ile aynı çizgilere sahip. Önceki modele göre daha dijital hale gelen kokpit, yeni çizgileriyle de daha çağdaş bir görünüme kavuştu.
Yeni bilgi-eğlence sistemi iç tasarımın en önemli noktalarından biri. Büyütülmüş dokunmatik ekran standart olarak 8,25″ genişliğindedir ve isteğe bağlı olarak 9,2″ genişlikte satın alınabilir. Markanın diğer modellerinde de kullanılan 10,25″ Dijital Gösterge Paneli, iç mekanda da daha dijital bir ortam yaratıyor.
Gösterge paneli direksiyon simidi üzerindeki kontrollerle kişiselleştirilebiliyor. Yeni çok fonksiyonlu direksiyon ile hız sabitleyici sistemi artık direksiyon üzerindeki tuşlarla kolaylıkla ayarlanabiliyor. Düz alt tasarımıyla daha sportif bir tasarıma sahip olan direksiyonu açıkçası çok beğendim ve bu direksiyon, Volkswagen ailesinin güncel modellerinde de çokça görmeye başladığımız kendini kanıtlamış bir çizgiye sahip.
>
Sürücü ve yolcu tarafında yeniden tasarlanan havalandırma ızgaraları, seçilen donanıma göre farklı renklerde sunuluyor. Havalandırma ızgaraları FR ekipmanlarda kırmızı, Xperience ekipmanlarda yeşil ve Style ekipmanlarda gri renktedir; FR ve Xperience kaplamalarında LED ortam aydınlatmasına sahiptir. Burada havalandırma ızgaralarının önceki modelden farklı olarak orta konsoldaki dokunmatik ekranın altına yerleştirildiğini ve bu sayede ekranın büyütülebildiğini görebiliyoruz. Klima kumandalarının üzerinde koltuk ısıtma tuşları da mevcut.
Standart olarak sunulan Full Link teknolojisine ek olarak, navigasyon sistemiyle birlikte satın alınabilen Wireless Full Link ile telefonlar Apple CarPlay veya Android Auto uygulamaları kullanılarak multimedya ekranına kolaylıkla yansıtılabiliyor. Bu arada araçta kablosuz şarj sistemi de mevcut. Bu bölümde ayrıca 2 adet USB Type-C bağlantı noktası bulunmaktadır.
Bilgi-eğlence sistemi artık sesli komutlara yanıt veriyor. “Hola Hola” söylendiğinde aktif hale gelen sistem, kullanıcının verdiği komutlar kullanılarak bilgi-eğlence sistemini kontrol etmesine olanak sağlıyor.
Motor ve performans
Mevcut Arona ülkemizde yalnızca 1.0 EcoTSI 110HP DSG seçeneğiyle satışa sunuluyor. Style seçeneği 974 bin TL’den başlarken, Xperience donanımlı test aracımızın fiyatı ise 1 milyon 200 bin TL…
7 ileri DSG otomatik şanzımanla sunulan 1.0 litrelik EcoTSI motor, 110 HP güç üretiyor ve 200 Nm tork sağlıyor. Ortalama yakıt tüketimi değerleri 5,8 ile 6,4 litre arasında sunulan araçta WLTP verilerine göre 6,5 litrelik bir tüketim elde edebildim. Otomobil, 0’dan 100 km/saat hıza sadece 10,8 saniyede ulaşıyor ve 190 km/saat hıza ulaşabiliyor.
Model birçok yeni sürüş destek sistemi ve güvenlik ekipmanını içeriyor. Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), Ön Destek ve Yorgunluk Tespit Sistemi öne çıkarken Seyahat Asistanı, tüm hız aralıklarında yarı otonom sürüş sağlayarak trafik durumuna göre aracın hızını ve şeridini koruyor. Araç uygun görüş alanına sahip olup konforlu bir sürüş imkanı sunmaktadır.
Teknik Özellikler
Silindir hacmi: 999 cc
Maksimum güç: 110 HP – 5500 rpm
Maksimum tork: 200 Nm – 2000-3000 rpm
Azami hız: 190 km/saat
0-100 km/saat: 10,8 saniye
Şanzıman: 7 vitesli DSG
Dingil mesafesi: 2566 mm
Boyutlar (uzunluk/genişlik/yükseklik): 4154/1780/1537 mm
Ağırlık: 1158 kg
Bagaj hacmi: 400 litre
Tüketim (ortalama menzil – WLTP): 5,8/6,4 lt./100 km
Emisyon (WLTP CO2): 132/145 g/km
Test aracı fiyatı: 1.200.000 TL
Metin: Başkan Canözer & Fotoğraflar: Medicon
Yer: Kurtköy – İstanbul
>