Ekonomi

İstanbul’da trafik sıkışıklığı yıllık 10 milyar dolarlık ekonomik kayba neden oluyor

TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul’da trafik yoğunluğunun yıllık kişi başı 288 saat zaman kaybına neden olduğunu belirterek, “8,5 milyon vatandaşın aktif yolculuk yaptığı İstanbul’da trafik sıkışıklığının yıllık ekonomik kaybı tam 10 milyar dolar.” dedi.

Karaismailoğlu, Hacettepe Üniversitesi Tunçalp Özgen Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen “4. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Zirvesi”nde akıllı ulaşım sistemleriyle (AUS) ilgili sunum yaptı.

AUS’un vatandaşlara büyük avantajlar sağladığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şehirlerde kullanılan bu sistemlerin hayatı kolaylaştırdığını söyledi.

Karaismailoğlu, şehirlerde sanatsal yapılara öncelik verilmemesi gerektiğine işaret ederek, kentlerde akıllı kavşak ve sinyalizasyon çalışmalarının trafik sorununa daha kalıcı bir düzen sağladığını dile getirdi.

Ülkede taşıt sayısının arttığını ve buna bağlı olarak özellikle büyük şehirlerde trafiğin vatandaşların hayatını olumsuz etkilediğini ifade eden Karaismailoğlu, “Ülkede araç sayısı çok hızlı artıyor. Buna göre tedbirler almak lazım. Trafik güvenliğini sağlamak için bu tedbirler çok önemli.” diye konuştu.

“Raylı sistemlerin trafikteki payı artırılmalı”

Karaismailoğlu, İstanbul’da araç sayısının 5,45 milyona çıktığını belirterek, “Araç sayısındaki artış devam edecek. İyi planlama yapmak lazım. Toplu taşıma çalışmaları yapıp raylı sistemlerin trafikteki payını artırmak lazım. Bazı önemli noktalarda farklı trafik modellerini uygulamak gerekiyor. Yoksa hayat yaşanmaz hale gelir.” değerlendirmesinde bulundu.

İstanbul’da trafik yoğunluğunun ortalama yüzde 64 olduğuna, pik saatlerde ise yüzde 90’lara çıktığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“İstanbul’da trafik yoğunluğu yıllık kişi başı 288 saat zaman kaybına neden olmaktadır. Trafik sıkışıklığı nedeniyle yıllık ekstra 760 milyon dolarlık yakıt harcanıyor. İstanbul’da toplu taşımayı geliştirmek zorundasınız. Yolda kalmayan otobüslerle şehre hizmet etmek gerekir. 8,5 milyon vatandaşın aktif yolculuk yaptığı İstanbul’da trafik sıkışıklığının yıllık ekonomik kaybı tam 10 milyar dolar. Yerel yönetimlerin en önemli görevi güvenli bir toplu taşıma sistemi kurmak ve yönetmektir. “

Karaismailoğlu, kentlerde de bireysel hareketi artırıcı sistemler geliştirilmesi gerektiğini belirterek, bisiklet gibi ulaşım araçlarının kullanımının artmasının sağlanması gerektiğini söyledi.

Geleceğin ulaşımını yönlendirecek küresel etkenlere de değinen Karaismailoğlu, bunların şehirleşme, sürdürülebilirlik, yeni nesil mobilite ve AUS olduğunu bildirdi.

Kuzey Marmara Otoyolu, Avrasya Tüneli ve Osmangazi Köprüsü gibi projelerin ülkeye katkısına da değinen Karaismailoğlu, daha sonra stantları ziyaret etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Kömürlük Escort
Bekirli Escort
Çengelköy Escort
Akbaba Escort
Büyük Çavuşlu Escort
Nizam Escort
Yeni Mahalle Escort
İzzet Paşa Escort
Uğur Mumcu Escort
Sümer Escort
Akat Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Yeni Escort
Uğur Mumcu Escort
Terazidere Escort
Arap Cami Escort
Fevzi Çakmak Escort
Aziz Mahmut Hüdayi Escort
Atakent Escort
Yahya Kahya Escort
Odayeri Escort
Telsiz Escort
Mustafa Kemal Paşa Escort
Barbaros Escort
Büyükçekmece Escort
Hacı Kasım Escort
Karamandere Escort
Boğazköy Escort
Mahmutşevketpaşa Escort
Akevler Escort
Bayrampaşa Escort
Pınar Escort
Akalan Escort
Yukarı Escort
Kordonboyu Escort
Çatma Mescit Escort
Kısıklı Escort
Tokatköy Escort
Fikirtepe Escort
Habibler Escort
Ferhatpaşa Escort
Çiftalan Escort
Koca Mustafapaşa Escort
Orhangazi Escort